Covid-19 Mağaza Tasarımlarını Nasıl Etkiler ?
Perakendeciler, yani mağazalar karantina sonrası tekrar faaliyete geçtiler. Koronavirüs mağaza önlemleri kapsamında geri dönüş sadece güvenilir ve şeffaf güvenli alanlar olduğu sürece tercih edilir ve sağlıklı olacaktır. Bu elbette hiper hijyen bilincine sahip tüketicilere olan güveni artırmak için değil, aynı zamanda böyle bir olay (veya nüksetme) meydana geldiğinde operasyonların yeni normale mümkün olduğunca yakın bir şekilde devam edebilmesini sağlamak için önemlidir.
Koronavirüs Mağaza Önlemleri : Temiz Çizgiler Temiz Alanlar
Genel olarak konuşursak, perakende optimizasyonu yaya trafiğini ve bekleme süresini en üst düzeye çıkarmaya odaklar. Her biri için ideal metrik, ürüne ve sektöre göre değişiklik gösterir. Bazıları öncelik sırasına göre üretilirken, diğerleri daha yüksek sepet oluşturma umuduyla müşterileri daha uzun süre tutmayı hedefler. Her iki durumda da, piyasanın premium ucundakiler dışında, kritik bir anahtar kitlesi vardır.
Koronavirüs Mağaza Önlemleri : Sosyal Mesafe
Salgın şimdi tüketicilere tam tersini arzu etmeyi öğretti. Bunun pratik düzeyde ne anlama geldiği, çoğu büyük süpermarketlerde müşteri kotalarının benimsenmesidir. Uzun (sosyal olarak uzak) kuyruklar, şehir merkezlerinde düzenli bir sistem oluşturulmak zorunda.
Farklı perakende modalitelerinde bu oyunun nasıl görüldüğü hala merak konusu. Tek marka mağazalar için, belli kısıtlama ve kuralların uygulanma stratejisi daha kolay olabilir. Ancak alışveriş merkezleri için bu çok daha zor. Zaman içerisinde daha uyumlu ve sağlıklı neler olabilir hep birlikte göreceğiz.
Koronavirüs Mağaza Önlemleri : Dezenfektasyon İstasyonları
Tarih zaten bize bir etki hastalığının mekansal tasarım üzerinde ne kadar etkili olabileceğini gösterdi. Modernist iç mimarinin tropiklerinin çoğu, tüberküloz gibi hastalıkların ve salgınların sonucunda daha hijyenik alanlar geliştirme arzusuyla bir şekilde ortaya çıktı diyebiliriz.
Örnek vermek gerekirse sanatoryumlar ışık, havalandırma, biçim, tarz ve malzemenin basitliği üzerinde durularak, hastaları tedavi etmek için tasarlandı. Ve bugün hala sanatoryumlardan faydalanılıyor.
COVİD-19’un gelecekteki tasarımda bu kadar büyük bir rol oynayıp oynamayacağı sorusu, alan oluşturma konusunu şüphesiz etkileyecektir. Bu sektörler arasında geçerli olacak, ancak belki de en çok maksimalist mağaza tasarımına tanıklık ettiğimiz perakende en etkili alanı olacak.
Tüketiciler bir dizi yeni davranışlar öğreniyor ve tercihen düşük yoğunluklu alışveriş ya da 1.5 metre sosyal mesafe olarak adlandırdığımız şey, bundan sonra tek güvenilir ticaret biçimi olarak kalabilir.
Tüketici psikoloğu Paul Marsden, krizden ‘Ben, Kendim ve Ben’ zihniyeti olarak nitelendirdiğimiz şeyle ortaya çıkacağımıza inanıyor. Forbes ile yaptığı röportajda , ‘Bu durumun büyük bir olası sonucu olarak, daha az taviz vereceğimiz bazı şeyler olacak, örneğin birçok insan için ortak bir alana sahip olmak artık tercih edilir olmayacak’ dedi .